השאלה שבכותרת, האם בינה מלאכותית תחליף את קידום האתרים בגוגל, מעסיקה הרבה מאוד אנשי מקצוע בתחומים הרלוונטיים. גם את בעלי האתרים התשובה מעניינת מן הסתם. אמנם קשה להתנבא בעולם שמשתנה בקצב כל כך מהיר, אבל ההערכה המקובלת של המומחים המובילים בעולם השיווק הדיגיטלי היא שלא. כלומר, ה-AI לא יחליף את ה-SEO בעתיד הנראה לעין. הוא כן ישפיע עליו, וכאן בעמוד תמצאו מידע עדכני ומפורט לגבי האופן שבו בינה מלאכותית משנה את גוגל ואת קידום האתרים במנוע החיפוש.
הכוח של גוגל והצורך בקידום אתרים גם כשיש AI
גם כשיש כוכבים חדשים בעולם הדיגיטלי כמו למשל ChatGPT, גוגל הוא עדיין מותג חזק מאוד. לפי כל המומחים, מנוע החיפוש שהשתלט על התחום ושינה לגמרי את האינטרנט ואת האופן שבו אנחנו מחפשים וצורכים מידע, יישאר מותג מוביל גם בעידן ה-AI.
בנוסף, יש פריטי מידע שאותם הגולשים יעדיפו לחפש בעצמם, כמובן בגוגל, ולא לשאול כלי בינה מלאכותית שלא תמיד מספקים תשובות אמינות באמת. כך למשל רוב בני האדם יחפשו באמצעות גוגל "אורתודנט בחיפה" או "וויסקי איכותי בזול" ולא ישאלו את צ'אט ג'יפיטי וחבריו. בהתאם הצורך לבצע קידום אתרים בגוגל עדיין קיים וימשיך להתקיים – אבל ישתנה בגלל הכניסה של ה-AI לחיים שלנו.
איך לקדם אתרים בגוגל בעידן ה-AI?
למעשה השאלה הנכונה היא לא האם AI יחליף את ה-SEO (המונח המקצועי של קידום אתר בגוגל), אלא איך נכון לבצע SEO כשגם גוגל בעצמה נעזרת באופן טבעי בבינה מלאכותית להצגת תשובות לגולשים.
התשובה כוללת 2 חלקים: הראשון הוא מהן הציפיות של גוגל מאתרים, ובהתאם איך לבנות אסטרטגיית קידום מיטבית. השני הוא שימוש בכלי AI לטובת מימוש האסטרטגיה במקסימום יעילות. בהקשר זה החלק הראשון כדאי להכיר את המונח SGE – ראשי תיבות של Search Generative Experience.
מה זה Search Generative Experience ואיך הוא משפיע על קידום בגוגל?
דף תוצאות החיפוש בגוגל משתנה ללא הרף כבר מתחילת הדרך. מטרת כל שינוי היא לשדרג את העזרה שמושיטה גוגל לכל גולש או גולשת שמחפשים מידע מסוים. השינוי שמחוללת בינה מלאכותית הוא בחינה מדויקת יותר של כל תוכן על-מנת להחליט אם הוא באמת מועיל לגולשים ועד כמה. מודלי שפה מתקדמים שפותחו בגוגל מאפשרים למנוע החיפוש להבין קונטקסט. אם בעבר האלגוריתם של גוגל התמקד במילות מפתח וקישורים, היום הוא מתרשם מאיכות התוכן בזכות היכולת לזהות הקשרים וחיבורים. בדרך הזו גוגל גם יודעת להציג את תמצית התשובות, ולהשאיר לגולשים את הבחירה אם להיכנס לאתר. ה-SGE מחייב מקדמי אתרים בגוגל לייצר תוכן איכותי במיוחד, וכך להרשים את מנוע החיפוש (ובאופן טבעי גם את הגולשים).
קידום אתרים בעזרת AI: מקסימום אפקטיביות במינימום זמן
קידום אתרים בעזרת AI מתאפיין במקסימום אפקטיביות ובחיסכון ניכר בזמן, בתנאי כמובן שמשתמשים בכלים בדרך נכונה). הדגש החשוב ביותר הוא להיעזר בבינה מלאכותית ולא לתת לה בלעדיות, כלומר לשלב בינה לבין בינה אנושית. בפרט מסייעים כלי AI לייצר טקסטים מוצלחים, כל עוד התוצר הסופי הוא של אדם בשר ודם שכותב בשפה טבעית. דרך נוספת לשדרג קידום אתרים עם AI היא לייצר תמונות ו-וידאו שיעשירו את חוויית הגלישה באתר.